iki gündür oradayım, işe gitmek zorunda olmasam bir kaç günümü daha orada geçirmek isterdim. iki gün içerisinde iki söyleşiye katıldım, Türkiye’de ve dünyada yelkencilik, denizcilik adına değerli işler yapmış insanlarla tanışma fırsatı buldum, bir sürü kitap aldım ve en sonunda epey bilgilenirken bir kez daha hiçbir şey bilmediğimi fark ettim. ama bilgiden daha önemlisi hayal etmenin ve bu hayalin peşinden gitmenin önemini, değerini tekrar gördüm. bunu zaten biliyordum, emindim ama daha çok emin oldum inancımdan.

Tolga Pamir neredeyse ilk duyduğunuzda imkansız denebilecek bir maceraya sadece inancıyla başlamış ve başarmış bir isim. en önce kendine ve hayaline güvenerek yola çıkmış, kısaca bahsettiğinde bile karşılaştığı zorlukların şiddetini anlayabiliyorsunuz. hazırlık sürecinde bile onu vazgeçirecek bir çok engelin üstesinden nasıl bir sabır ve çabayla  geldiğini tahmin edebiliyorum. söyleşide dediği gibi yarışa katılabilmesi, diğer teknelerin arasında yer alabilmesi bile çok anlamlı, kendisine buradan saygı ve sevgilerimi gönderiyorum. yarış esnasında tek başına okyanusta geçirdiği günler de apayrı bir yazının konusu, hatta bir kitabın ama benim ilgimi daha çok o upuzun hazırlık süreci çekti. İstanbul’daki yerleşik ve güvenli hayatını bir hayali gerçekleştirebilmek için terk edip çetin bir yola tek başına baş koyması benim açımdan başarısını daha da özel ve değerli kılıyor. yeni başarılarını takip ediyor olacağım.

Özkan Gülkaynak da yelkencilik denildiğinde Türkiye’de özel bir yere sahip isimlerden birisi. anılarını, deneyimlerini dinleme fırsatı bulduğum için çok mutluyum. hayal kurmayı beceremeyenler hayatın acı gerçekleriyle didişmek zorunda daima dedi söyleşinin bir yerinde, katılıyorum sana Özkan. ve hep inandığım bir konuya daha değindi, denizcilerin mütevazi, iyi kalpli, duygusal, ahlaklı insanlar olduklarına. sana katılıyorum, en azından hepsi öyle olmasa bile öyle olmaları gerekiyor.

aslında bu fuar, denizcilik, yelken üzerine daha anlamlı ve derinlemesine bir yazı yazacaktım ama şarap içmeye başlamıştım akşam yemeğinde ve sevgili şarabımın etkisiyle zihnim biraz uyuştu, devam etmem zorlaştı. o yüzden sonra görüşüz tatlım.

